Jag lever...

... i en grymt rolig och intressant värld.

Nämligen min egna.

Här finns det tomtar och troll, änglar och demoner, älvor och massa annat smått och gott.
Det finns hemska baciller och äckliga kryp, vampyrer och varulvar. Det finns magi och trolldom.

Ingen dag är den andra lik.

I morse när jag gick in på toaletten fick de små microskopiska varelserna i min hals lust att leka.
De sprang upp och ner, hängde och dinglade ... alla på en gång.
Det som satte igång dem var den underliga odören från toaletten (min maken var där under än längre stund innan jag gick in).
Resultatet blev kraftigt illamående och hulkningar... men det gör inget, för de hade så roligt att jag lät dem hålla på. Ingen skada skedd.
Hemska tanke om jag hade kräkts, då hade de stackarna dränkts i mina spyor och hela kolonien hade tagit år att bygga upp igen.
Man ska tänka sig för vad man gör, för det kan skada dem som inte syns.

När jag går ut i min trädgård vet jag aldrig hur det kommer att se ut.
Ena stunden kommer jag till mina ofärdiga rabatter och poolen.
Andra gånger kommer jag till en stor lummig oas med hängpilar och den mycket djup, mystisk damm.
I dammen finns ett slemmigt monster, men det brukar inte vara någon fara.
Den stör mig inte om jag itne stör den.
Den är bara slemmig.
Ibland när jag sitter där och filosoferar, kan jag tala med den om allt och inget, och den kommer med goda råd om hur jag borde bete mig i denna underliga värld som kallas verkligheten.
Ungefär som sköldpadde oraklet i "never ending story".

;-)

Kommentarer
Postat av: Nillo

okey....

2008-08-27 @ 10:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0