Då var det över...

... även denna helg har nu passerat, och en ny vecka börjar idag.

Längtar verkligen tills på lördag, då vi ska åka och titta på stugan. Vore så skönt att ha något eget att slinka undan till.
Sedan mamma och pappa flyttade ut till sommarstugan, så finns det inget som är likadant längre.
Jag är oerhört glad över att de tog tag i saken och flyttade. Men samtidigt så är det lite trist att stugan inte längre finns till hands på samma sätt.
Så då vill jag har en egen ;-)
Då jag jobbar varannan helg, så innebär det ju oxå då att tid för umgänge kommer knappas ner pga mer "måsten". Men jag vet, att de vänner jag har.... inte heller skulle ha ngt emot att följa med, alt komma ut över en dag heller.
Alla har inte det begär som gör att man måste träffas hela tiden, överträffa varandra och dyl.
Det är skönt att bara vara.

Sen finns det så mycket som jag skulle vilja skrika av mig för just nu. Jag skulle vilja skrika ut förbannelser, gråta och piska mig själv för att jag slösat med så värdefull tid av mitt liv på skit....  men väljer att inte göra det.
Man har inte mer än ett liv, och det är ok att upptäcka att man valt fel vägar.
Men det är inte ok att acceptera att det är så, och bara fortsätta. Det måste ske förändringar för att man ska kunna må bra.
Det var visst inte så värdefullt, som jag först trodde....
Hur mycket jag än klurar på det, så kommer jag aldrig kunna förstå hur man kan göra så. HUR rättfärdigar man det?
Det enda svaret jag kommer fram till, är att det var egentligen inte något som betydde något.... annars finns "moral" och sunt förnuft, som hindar.
Det fanns inte här....

Idag slutar jag kl 16. Hurra hurra hurra!!!!

****
Är det någon som provat det här medlet så de små otäcka prickarna som kallas vårtor?
En kompis från barndomen brukade ha vårtor på händerna och jag minns att jag tyckte det var så fruktansvärt äckligt. Så när jag, till min stora fasa, fann en på mitt egna finger... så blev det genast inhandling av borttagningsmedel.
Detta medel, som jag talar om, ger samma frysbehandling som läkaren.
På reklamen dock, så sitter en kille och ser väldigt oberörd ut. Det är alltså flytande frysgrej som man duttar på denna vårta.
15 sekunder skulle det vara på.... och HELVETE vad det gjorde ont. Sved utav bara helvete!
Nu, två dagar senare, känns det ungefär som om jag fått ett mycket kraftigt brännmärke.... och det GÖR ONT!

****
Helvete!!
Måste ju tanka bilen innan oxå... suck!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0